Dobry początek roku portalu nk.pl

Kilka nawiązanych partnerstw, premiery nowych produktów i wysoka aktywność Użytkowników. Największy polski portal społecznościowy nk.pl podsumowuje pierwsze miesiące roku.

Początek roku w NK

Pierwszy kwartał 2012 był czasem finalizacji projektów rozpoczętych w ubiegłym roku, a także wdrażaniem nowych rozwiązań i partnerstw. Portal nawiązał współpracę z pkt.pl, dzięki której otworzył się na sektor MŚP. Natomiast współpraca z grupą Onet umożliwiła wzajemną integrację usług. Jako jedyna polska firma, Nasza Klasa rozwija także swoją działalności w ramach międzynarodowej Koalicji na rzecz Bezpiecznego Internetu dla Dzieci i Młodzieży, w której portal znalazł się m.in. z marką Nokia, Google czy Vodafone.

Jedną z najbardziej perspektywicznych segmentów w branży social media są badania. Ten potencjał NK dostrzegło kilka lat temu, dając podstawy do formowania się zespołu Research.NK, zajmującego się badaniami online. Początek tego roku przyniósł formalne połączeniu sił zespołu Research.NK z TNS OBOP. Obie firmy, pod marką Connect realizują projekty związane z badaniami online.

Nowe produkty portalu

Bardzo dobre wyniki osiąga segment mobile NK. Z wersji portalu dla urządzeń mobilnych miesięcznie korzysta ponad 1,3 mln Użytkowników. Natomiast wersja lajt generuje ok. 168 mln odsłon miesięcznie. Powodzeniem wciąż cieszą się także gry społecznościowe, wokół których na portalu skupia się ok. 3,5 mln użytkowników, generujących ok. 7 mln uruchomień każdego dnia i realizujących nawet kilkanaście tysięcy transakcji dziennie. W pierwszym kwartale zadebiutował także EasyAd, który jest rozwiązaniem dla tych, którzy chcą w NK skorzystać z reklamy samoobsługowej.

„Cieszy nas fakt, że Spółka utrzymuje dobre wyniki finansowe, a jednocześnie skutecznie rozwija nowe produkty portalu. Mamy nadzieję, że pozytywny pierwszy kwartał jest zapowiedzią dobrej dalszej części roku. Chcemy, by służyły temu także inne podejmowane przez nas inicjatywy. Dzieląc się swoim doświadczeniem i know-how wystartowaliśmy z projektem iNKubatorów, którego celem jest wspieranie najciekawszych start-up"ów. Otrzymaliśmy już pierwsze, interesujące projekty.” – powiedział Dominik Czarnota, Prezes Naszej Klasy Sp. z o.o.

Aktywność Użytkowników

Na odnotowanie zasługuje także fakt wysokiej aktywności Użytkowników NK. Research.NK przeprowadził analizę, której celem było sprawdzenie, jaka część miesięcznych RU (realni Użytkownicy) loguje się średnio co najmniej 1 raz w tygodniu. Na podstawie danych Megapanelu, a także statystyk Socialbakers i Hurtowni Danych NK ustalono, że aż 2/3 wszystkich Użytkowników mających aktywne konta, loguje się co najmniej raz w tygodniu (68%). W tym rankingu NK wyprzedza tylko Google (ok. 80%). Co więcej, we wszystkich przedziałach płci i wieku aktywność w korzystaniu z NK jest wyższa, niż średnia dla czołowych 16 polskich witryn i nie mniejsza niż 50%. Co ważne, również internauci ze stażem krótszym niż rok są znacznie aktywniejsi na NK, niż np. na konkurencyjnym Facebooku.

„Wyniki badania Research.NK są precyzyjną analizą tygodniowej aktywności naszych Użytkowników. To szczególnie ważne, ponieważ standardowe badania Megapanelu pokazują tylko miesięczne aktywności. Dzięki tym wynikom wiemy, jaka część z około 12 mln społeczności Użytkowników naszego portalu, loguje się częściej, niż raz w miesiącu” – dodaje Czarnota.